Berchem verhoogt Mantelzorg​premie tot 150 euro

donderdag, 26 september, 2013

Donderdag 26 september stonden er op de Berchemse districtsraad een paar belangrijke punten voor de Berchems senioren.De districtsraad herbevestigde voor 2014 en volgende jaren de subsidies voor senioren voor aanpassingswerken in de woning (oa traplift) en kleine hulpmiddelen (bedverhogers, hogere toiletbrillen, enz).

Dit alles om langer thuis wonen mogelijk te maken, maar vooral voor de mantelzorgers is er goed nieuws. Op voorstel van schepen Edwin De Cleyn (CD&V) verhoogt de districtsraad de premie voor de mantelzorgers van 125 naar 150 euro.  Alle politieke fracties, uitgezonderd Vlaams Belang en PVDA+, schaarden zich achter zijn voorstel.

Schepen Edwin De Cleyn: “Uiteraard ben ik erg tevreden met deze beslissing. Mantelzorgers zijn eigenlijk onbetaalbaar, maar als district geven we ze graag een financieel duwtje in de rug. Slechts door hun inzet kunnen ook hulpbehoevende senioren langer thuis blijven wonen.”

Meer informatie?
Schepen voor senioren Edwin De Cleyn