CD&V Berchem geeft huiswerkbegeleiding aan leerlingen lagere school.

woensdag, 1 juni, 2016

CD&V Berchem geeft huiswerkbegeleiding aan leerlingen lagere school.

Op initiatief van districtsraadslid Buket Karaca (CD&V Berchem) wordt er huiswerkbegeleiding gegeven aan de Berchemse leerlingen van de lagere school.

Het schooljaar is bijna om, maar eerst moeten de leerlingen nog hun taken maken en hun laatste toetsen afleggen. Vaak staan leerkrachten voor een overvolle klas, waarbij niet elke leerling het klasniveau kan halen. Maar ook ouders hebben het soms moeilijk om genoeg tijd vrij te maken voor het huiswerk van hun kroost. Volgens CD&V Berchem verdient elk kind evenveel aandacht en organiseert het, op initiatief van raadslid Buket Karaca (CD&V Berchem), elke woensdagnamiddag huiswerkbegeleiding voor de leerlingen van de lagere school.

Buket Karaca: “Ik vind als burger en als raadslid onderwijs enorm belangrijk, maar helaas hebben de scholen, leerkrachten en ouders niet steeds de middelen of tijd om aan elk kind de nodige aandacht te geven. We hopen met onze huiswerkbegeleiding hieraan tegemoet te komen, en elk kind te ondersteunen in hun schoolwerk.”